Uczniowie, pasjonaci historii z Technikum Gastronomicznego z siedleckiego ZSP nr 3 im. Staszica prowadzą na terenie Siedlec, razem z Instytutem Pamięci Narodowej, projekt edukacyjny informujący o "Patronach naszych ulic". Nie zdziwmy się, jak znajdziemy w skrzynkach pocztowych broszury, np. o generale Stanisławie Maczku.
Wielu miastom i placom, przy których mieszkamy i pracujemy, patronują postaci historyczne. Wśród nich są także osoby, które na trwałe zapisały się w dziejach Polski XX wieku. Wybór patrona przestrzeni w której żyjemy, świadczy nie tylko o naszej wrażliwości historycznej, lecz także wskazuje na wartości, do których chcemy się odwołać. Warto znać patrona swojej ulicy, wiedzieć, czyje nazwisko wymieniamy, podając przy różnych okazjach własny adres.
Taki jest cel projektu ,,Patroni naszych ulic" prowadzonego przez 14 uczniów, pasjonatów historii, którzy z własnej woli i pod kierunkiem nauczycielki Joanny Mędzy dystrybuuje już kolejny raz ulotki na terenie wybranych ulic w mieście. - Akcję zaczniemy od najbliższego poniedziałku, 19 grudnia. - mówi historyk Joanna Mędza. - To, na jakich ulicach prowadzimy akcję zależy od dostępności materiałów w IPN. Prowadzimy ją cyklicznie, w pewnych odstępach czasu, na pewno trafimy z informatorami na wiele naszych lokalnych ulic.
W poniedziałek, 19 grudnia uczniowie z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Siedlcach w ramach realizacji projektu edukacyjnego ,,Patroni naszych ulic", dostarczą broszury mieszkańcom ulic: gen. Stanisława Maczka i Stefana Starzyńskiego. Poświęcone one będą patronom tych ulic, a zostały opracowane przez Instytut Pamięci Narodowej. Publikacje zostaną wrzucone do skrzynek pocztowych lub doręczone do rąk własnych.
W poprzednich edycjach projektu na terenie Siedlec, broszury otrzymali mieszkańcy ulic: Władysława Andersa, Józefa Piłsudskiego, Jana Pawła II, Jerzego Popiełuszki i Stefana Roweckiego ,,Grota".
Więcej o projekcie: pamiec.pl/pa/biblioteka-cyfrowa/patroni-naszych-ulic
opr. JiC
Zapraszamy na www.facebook.com/MiastoPrzyjazne.Siedlce/