Z końcem ostatniego, czerwcowego tygodnia zakończono budowę nowego ronda i remonty nawierzchni siedleckich ulic. Nową, asfaltową nawierzchnią mogą cieszyć się mieszkańcy ulicy Łąkowej.

Zupełnie nowe rondo wybudowano od strony centrum miasta przy moście łukowskim, na skrzyżowaniu ulic: Torowej - Ziuty Buczyńskiej. Tak jak zapowiadano w kwietniu, miało tu dojść do zmiany organizacji ruchu przy okazji rozpoczętej przebudowy ulicy Łukowskiej. Wydział Dróg Urzędu Miasta zaplanował pierwotnie na istniejącym tu skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną, namalowanie ronda, podobnego do istniejącego i zdającego egzamin w skrzyżowaniu ulic: Starowiejska - Mazura - Geodetów. Jej działanie powodowało utrudnienia w ruchu, a ponieważ nie dało się sygnalizacji ustawić inaczej, postanowiono wybudować rondo. - Zdecydowaliśmy się na niewielkie wyniesienie, ponieważ po konsultacjach uznaliśmy, że kierowcy mogą mieć problem z zauważeniem malowanego ronda, tym bardziej ci, wjeżdżający od strony Łukowa - wyjaśnia powód rezygnacji z namalowania ronda Wojciech Cywlik, naczelnik Wydziału Dróg w Urzędzie Miasta. - Ponadto takie rondo wymusza ograniczenie prędkości, co też ma znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu.

Prace firmy DROG-SAN przy budowie ronda trwały cały ubiegły tydzień. Ostatecznie, wybudowano rondo poprzez utworzenie niewielkiego "wyniesienia" z kostki, ponad poziom jezdni. Dokonano jeszcze korekty ubytków w asfalcie, namalowano pasy poziome i już obowiązuje tam ruch okrężny. Koszt prac to 23.000 zł. Sygnalizacja świetlna już tu nie działa. Na wysięgnikach po niej, zamontowano znaki informujące o dopuszczalnej wysokości pojazdów mogących przejechać pod mostem.

Nowa ul. Przymiarki i Łąkowa

Wyremontowano też dwie lokalne ulice, nie należące do newralgicznych z punktu widzenia natężenia i płynności ruchu samochodowego. Do tej pory ul. Przymiarki była drogą utwardzoną w sposób "naturalny". Po wykonanych pracach Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, siedleccy drogowcy położyli w niej dużą kostkę, tzw. trylinkę. Ułożenie samej nawierzchni na odcinku 280 m. to koszt ok. 25.000 zł., a poniósł je PWiK. Wykonawca robót - firma PRB-I-I "BUDOKAN" z Łosic - wyrównywał też pobocza. Od strony przejazdu kolejowego ustawiono w ulicy znak "Droga bez przejazdu".

Nowy dywanik asfaltowy, na podbudowie z kruszywa betonowo-ceglanego o długości 396 metrów, położono w ulicy Łąkowej, będącej odnogą od ul. Żytniej. Tu jednak konieczne były prace dodatkowe, polegające na wykonaniu przez PWiK drenażu odwadniającego korpus drogi. Łąkowa kosztowała Miasto 82.778 zł. Wykonawcą robót w ulicy był PRD-M "MIKST" Sp. z o.o..

Poniżej: rondo ul. Torowa - Ziuty Buczyńskiej (stan na 30.06.2016 r.)

Poniżej: ul. Przymiarki (stan na 30.06.2016 r.)


Poniżej: ul. Łąkowa (stan na 30.06.2016 r.)