Z dniem 11 stycznia 2017 roku Prezydent Siedlec Wojciech Kudelski powierzył obowiązki naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej Pawłowi Chazanowi, dotychczasowemu kierownikowi Referatu Mieszkaniowego.

Paweł Chazan w Urzędzie Miasta w Siedlcach pracuje od 2005 roku. Cały ten czas przepracował w strukturze Wydziału, którym przyszło mu teraz kierować. Poprzednio był kierownikiem Referatu Mieszkaniowego tegoż Wydziału.

Nowym kierownikiem Referatu Mieszkaniowego został Michał Jadczuk, dotychczasowy pracownik tego referatu.

Zakres działania Wydziału Gospodarki Komunalnej określają zadania referatów wchodzących w jego skład tj.: Referatu Infrastruktury, Referatu Mieszkaniowego i Referatu Ochrony Środowiska.

Do zadań i kompetencji Wydziału należą sprawy z zakresów m.in.:

- w Referacie Infrastruktury m.in.: współpracy ze spółkami komunalnymi Miasta oraz innymi przedsiębiorstwami w zakresie zaopatrzenia miasta w wodę, energię cieplną, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz funkcjonowania sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej; sprawowania nadzoru nad wykonywaniem usług komunalnych przez spółki z udziałem Miasta w zakresie: zbiorowego zaopatrzenia w wodę, zbiorowego odprowadzenia ścieków, zbiorowego zaopatrzenia w ciepło, zbiorowego transportu publicznego; prowadzenia spraw wynikających z nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Miasta; utrzymywania czystości i porządku oraz zapewnienie we właściwym stanie technicznym i estetycznym obiektów budowlanych nieprzekazanych w administrowanie innym komórkom organizacyjnym oraz infrastruktury technicznej znajdujących się na terenach Miasta; prowadzenia spraw związanych z rozbiórką budynków wchodzących w skład zasobu Miasta lub Skarbu Państwa będących w zarządzie Prezydenta Miasta przy jednoczesnym zabezpieczeniu przyłączy energetycznych,

- w Referacie Mieszkaniowym m.in.: gospodarowania budynkami i lokalami komunalnymi w Mieście oraz budynkami i lokalami Skarbu Państwa pozostającymi w zarządzie Prezydenta Miasta jako Starosty oraz w przymusowym zarządzie; przeprowadzania analiz i ocen potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej i możliwości ich zaspokajania; opracowywania projektów aktów prawa miejscowego i zarządzeń Prezydenta z zakresu gospodarki mieszkaniowej; przygotowywania propozycji do ustalania stawek czynszu za mieszkalne lokale komunalne i lokale będące własnością Skarbu Państwa w zarządzie Prezydenta Miasta; prowadzenia spraw związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych oraz dodatków energetycznych; prowadzenie spraw związanych z remontami i modernizacją budynków, lokali i terenów komunalnych oraz zasobów lokalowych Skarbu Państwa pozostających w zarządzie Prezydenta Miasta; prowadzenie spraw związanych z zarządzanie komunalnymi nieruchomościami zabudowanymi oraz nieruchomościami zabudowanymi Skarbu Państwa pozostającymi w zarządzie Prezydenta Miasta,

- w Referacie Ochrony Środowiska m.in: wydawania pozwoleń wodno–prawnych na szczególne korzystanie z wód, prowadzenia spraw spółek wodnych oraz ustalanie linii brzegowej płynących wód śródlądowych; zatwierdzania ugody właścicieli w sprawie zmiany stosunków wodnych na gruntach; rozstrzygania sporów o przywrócenie stanu wód na gruntach; nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją cieków i rowów melioracyjnych niestanowiących odwodnienia dróg na terenach będących własnością Miasta; prowadzenia publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie; wykonywania rekultywacji na cele rolnicze gruntów położonych na obszarach rolniczej przestrzeni produkcyjnej, zdewastowanych lub zdegradowanych przez nieustalone osoby, w wyniku klęsk żywiołowych lub ruchów masowych ziemi; okresowe badanie jakości gleby i ziemi.

opr. JiC

Zapraszamy na www.facebook.com/MiastoPrzyjazne.Siedlce/