W deklaracji właściciele nieruchomości (osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie mieszkaniowe) samodzielnie ustalają wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

W przypadku mieszkańców bloków i domów wielorodzinnych deklarację składa zarząd wspólnoty (w przypadku Wspólnot liczących siedem lub więcej lokali wyodrębnionych) lub spółdzielnie mieszkaniowe. Jeżeli liczba lokali wyodrębnionych i lokali niewyodrębnionych, należących nadal do dotychczasowego właściciela, nie jest większa niż siedem, przy składaniu deklaracji mają odpowiednie zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego o współwłasności. W przypadku zabudowy jednorodzinnej, deklarację składa właściciel nieruchomości.


Deklarację należy:

  • złożyć bezpośrednio w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Siedlce Skwer Niepodległości 2,
  • przesłać listownie za pośrednictwem operatorów pocztowych,
  • złożyć za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP)

Formularze deklaracji o wysokości opłaty (do pobrania):

Pełnomocnik w sprawach podatkowych

Pełnomocnikiem w sprawach podatkowych może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która posiada numer PESEL. Oznacza to, że na przykład nie możesz udzielić pełnomocnictwa firmie administrującej nieruchomością, ale nie ma przeszkód, aby pełnomocnikiem był pracownik takiej firmy.

Są trzy rodzaje pełnomocnictw:

  • PPS-1 - należy dołączyć do deklaracji, jeśli pełnomocnictwo ma charakter szczególny. W pełnomocnictwie tym trzeba wskazać dokładne czynności, które może wykonać pełnomocnik. Uwaga! W przypadku zmiany, odwołania lub wypowiedzenia pełnomocnictwa należy złożyć druk zawiadomienia OPS-1.
  • UPL-1P - należy dołączyć do deklaracji, jeśli deklaracja została podpisana przez pełnomocnika umocowanego na podstawie pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji. W tym zakresie nie wystarczy samo pełnomocnictwo szczególne. Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji upoważnia jedynie do złożenia podpisu na deklaracji, z wyłączeniem innych działań na rzecz podatnika np. korygowania deklaracji. Uwaga! W przypadku zmiany, odwołania lub wypowiedzenia pełnomocnictwa należy złożyć druk zawiadomienia OPL-1P.
  • PPD-1 - należy dołączyć do deklaracji, jeśli pełnomocnictwo dotyczy doręczeń korespondencji. Uwaga! W przypadku zmiany, odwołania lub wypowiedzenia pełnomocnictwa należy złożyć druk zawiadomienia OPD-1.

Za udzielenie pełnomocnictwa musisz zapłacić 17,00 zł opłaty skarbowej. 


Opłatę tę można zrobić przelewem:,

ING Bank Śląski SA o/Siedlce
22 1050 0099 6192 5550 1000 0010


Więcej informacji dotyczących pełnomocnictw można znaleźć na stronie: Pełnomocnicy i przedstawiciele podatkowi | Biznes.gov.pl - Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiebiorcy.

Aktualne druki pełnomocnictw znajdziesz na stronie Formularze (podatki.gov.pl):


Rodzaj pełnomocnictwa Druk pełnomocnictwa Druk zawiadomienia
szczególne PPS-1 OPS-1
do podpisywania deklaracji UPL-1P OPL-1P
do doręczeń PPD-1 OPD-1