Opłata za gospodarowanie odpadamiData publikacji: 02.01.2022
Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, bez wezwania, co miesiąc, w terminie do 15 dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego opłata dotyczy.
Opłaty należy uiszczać:
- na indywidualny rachunek bankowy wskazany przez Miasto Siedlce.
Z zebranych środków Miasto finansuje:
- odbieranie, transport, odzysk i unieszkodliwianie odpadów,
- tworzenie i utrzymanie punktów selektywnej zbiórki odpadów,
- wyposażenie nieruchomości w pojemniki lub worki do zbierania odpadów,
- koszty administracyjne funkcjonowania systemu.
Opłatę oblicza się na podstawie Uchwały nr LIII/529/2022 Rady Miasta Siedlce z dnia 28 czerwca 2022 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki opłaty oraz określenia stawki opłaty podwyższonej
Opłatę ustalają samodzielnie właściciele nieruchomości na druku deklaracji o wysokości opłaty.