Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Siedlce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.siedlce.pl.
Data publikacji strony internetowej:
19 listopada 2020 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
31 sierpnia 2022 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niedostępne treści
- dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi;
- transmisje obrad Rady Miasta, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy transkrypcję z tych obrad.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
20 lutego 2021 roku
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 14 grudnia 2024 roku
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez Zeto Lublin., która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie (pdf, 91kB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Prezydent Miasta Siedlce powołał koordynatora do spraw dostępności, z którym może kontaktować się każda osoba ze szczególnymi potrzebami, która w Urzędzie będzie chciała załatwić sprawę urzędową i będzie potrzebować wsparcia. Ponadto w Urzędzie Miasta został powołany zespół do spraw dostępności.
Zarządzenie Prezydenta Miasta Siedlce w sprawie wyznaczenia Koordynatora i Zespołu ds. dostępności
- Katarzyna Maksymowicz – koordynator ds. dostępności,
tel. 25 794 39 92,
e-mail: katarzyna.maksymowicz@um.siedlce.pl;
- Adam Zabijak – koordynator dostępności cyfrowej,
tel. 25 794 37 44,
e-mail: adam.zabijak@um.siedlce.pl;
- Monika Krzewniak – koordynator dostępności architektonicznej,
tel. 25 794 38 91,
e-mail: monika.krzewniak@um.siedlce.pl;
- Barbara Myrcha – Kierownik Biura Obsługi Interesanta – członek Zespołu;
- Konrad Kacprzak – Kierownik Referatu Promocji i Turystyki – członek Zespołu;
- Tomasz Kluczek – Kierownik Referatu Funduszy Zewnętrznych – członek Zespołu;
- Jolanta Wiewiórka – Przewodnicząca Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekani o Niepełnosprawności w Siedlcach – członek Zespołu.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Adama Zabijaka – mailem na adres: adam.zabijak@um.siedlce.pl lub telefonicznie tel. 25 794 37 44
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś jej elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, wnoszący żądanie ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Ewentualne żądanie bądź skargę należy złożyć listownie lub mailem:
Urząd Miasta Siedlce
Biuro Obsługi Interesanta
Skwer Niepodległości 2, 08-110 Siedlce
e-mail: boi@um.siedlce.pl
telefon: 25 794 37 09
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do
Rzecznik Praw Obywatelskich
adres:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Aplikacje mobilne
Urząd Miasta Siedlce udostępnia następujące aplikacje mobilne:
- eHarmonogram w wersji dla systemu Android – sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji.
- eHarmonogram w wersji dla systemu iOS – sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji.
EcoHarmonogram to darmowa aplikacja mobilna, która umożliwi mieszkańcom Siedlec łatwy dostęp do harmonogramu wywozu odpadów komunalnych oraz dostarczy informacji między innymi o terminach płatności i sposobie segregacji odpadów.
- Turystyka.siedlce.pl dla systemu Android – sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji.
- Turystyka.siedlce.pl wersji dla systemu iOS – sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji.
Aplikacja jest przewodnikiem po zabytkach ziemi siedleckiej. Zawiera także moduł o zrewitalizowanym Parku Miejskim Aleksandria. Użytkownik może skorzystać z funkcji mapy 3D, dzięki której zobaczy przekrój całego parku z zaznaczonymi najważniejszymi miejscami. Dodatkowo turysta znajdzie tutaj quizy z wiedzy o parku, informacje o stałych wydarzeniach, a także zaznaczone na mapie ścieżki przyrodnicze, które są ciekawą propozycją na spacer w cieniu drzew, zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dla dorosłych.
Ponadto informujemy, że publikowane treści w portalach społecznościowych Facebook i Instagram oraz w serwisie internetowym You Tube są w pełni dostępne cyfrowo poprzez dodanie opisu alternatywnego do grafiki, napisów do filmu.
Stan dostępności architektonicznej
1. Budynek główny przy Skwerze Niepodległości 2
Dostęp do budynku możliwy jest poprzez 3 wejścia.
Główne wejście oznaczone jako „A” (od Skweru Niepodległości) poza schodami, posiada również platformę pionową kabinową umożliwiającą wjazd na poziom parteru budynku. Z parteru na piętro jest możliwość wjazdu przy pomocy schodołazu.
Drugie wejście, oznaczone jako „B” (od strony ul. Józefa Piłsudskiego) przeznaczone jest dla interesantów i prowadzi do Biura Obsługi Interesantów. Przed wejściem znajduje się pochylnia na podjazd dla wózków. Przy drzwiach prowadzących na salę obsługi zainstalowano system przywoływania pracownika Informacji BOI dla osób z niepełnosprawnościami w celu zapewnienia pomocy przy wejściu do BOI, w tym przy obsłudze platformy schodowej. Platforma umożliwia wjazd osobom na wózkach na poziom sali obsługi interesantów.
Trzecie wejście oznaczone jako „C” (od strony ul. Kazimierza Pułaskiego) brak platformy schodowej. Możliwość wjazdu przez wejście „A”.
Brak oznaczeń pomieszczeń w budynku tabliczkami z wypukłymi cyframi alfabetem Braille’a. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w budynku głównym - wejście „A”.
W pobliżu wejścia głównego jak i Biura Obsługi Interesantów znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
2. Budynek przy ulicy Bolesława Prusa 16/18
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Główne wejście oznaczone jako „A” (od strony ronda przy ul. B. Prusa).
Brak miejsca parkingowego z dla osób niepełnosprawnych w pobliżu wejścia. Budynek czterokondygnacyjny wyposażony w windę dostosowaną dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście „B” (bramą od strony ul. Księcia Józefa Poniatowskiego) przeznaczone dla interesantów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Siedlcach. W BOI MOPR-u znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wejście „C” (bramą od strony ul. Bolesława Prusa) jest przeznaczone dla interesantów Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności. Teren wokół budynku przeznaczony do zagospodarowania i częściowego utwardzenia w 2025 r.
Planuje się utworzenie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
3. Budynek Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Biskupa Ignacego Świrskiego 6
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Wejście główne do budynku od strony ul. Stanisława Konarskiego wyposażone w pochylnię dla wózków. Przed drzwiami zainstalowano system przywoływania pracownika, który pomaga w obsłudze platformy schodowej wewnątrz budynku. Brak toalety dostosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
1. Budynek Główny przy Skwerze Niepodległości 2
W Biurze Obsługi Interesanta BOI (wejście „B”) po prawej stronie od wejścia znajduje się stanowisko Informacji. W BOI jest 13 stanowisk umożliwiających załatwienie spraw z zakresu działania urzędu. Na stanowisku Informacji w BOI możliwa jest obsługa interesantów w języku migowym. Biuro Obsługi Interesanta wyposażone w przenośną pętlę indukcyjną, a także w lupę elektroniczną dla osób słabowidzących. W Biurze Obsługi Interesanta znajduje się opłatomat, w którym na miejscu można dokonać wpłat w formie bezgotówkowej i gotówkowej.
2. Budynek przy ulicy Bolesława Prusa 16/18
W budynku jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego, a także z lupy elektronicznej.
3. Budynek Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Biskupa Ignacego Świrskiego 6
Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online po wcześniejszym ustaleniu terminu. Brak pętli indukcyjnej.