Siedlecki Stadler zakończył realizację zamówienia dla włoskiego, regionalnego przewoźnika TPER (Trasporto Passeggeri Emilia-Romagna). Firma może się też pochwalić ponad dwuletnią, 100-procentową bezawaryjnością pojazdów, dostarczonych szwedzkiemu operatorowi MTR Express.

Pod koniec 2015 roku włoski zleceniodawca - koleje prowincji Emilia-Romania (północno-środkowe Włochy, ze stolicą w Bolonii) - zamówił 7 pięcioczłonowych pojazdów typu FLIRT. Trzy z produkowane w siedleckim zakładzie składów zostały już dostarczone klientowi, kolejne 2 składy opuszczą zakład w bieżącym tygodniu. Ostatnie dwa, wyjadą do Włoch z końcem marca. Pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT to pojazdy niskopodłogowe, z 265 miejscami siedzącymi i 77 siedzeniami składanymi. Posiadają nowoczesne, komfortowo wyposażone i klimatyzowane wnętrza. Osiągają doskonałe wartości przyśpieszenia. Będą eksploatowane w rejonach prowincji Bolonia i Ferrara. TPER, uwzględniając aktualne zamówienie, będzie posiadał flotę 26 pięcioczłonowych pojazdów typu FLIRT.

Dwa lata stuprocentowej dostępności w kolejach szwedzkich

Stadler od 2 lat dba o utrzymanie pojazdów typu FLIRT, wyprodukowanych dla szwedzkiej spółki MTR Express. W tym czasie "wskaźnik dostępności floty", czyli wprost mówiąc bezawaryjność siedleckich pojazdów, wynosiła nieprzerwanie 100 procent. Dzięki temu szwedzkie MTR Express, może prowadzić maksymalnie efektywną działalność przewozową, zapewniając pasażerom na trasie pomiędzy Sztokholmem i Göteborgiem, komfortową, bezpieczną i bezproblemową podróż. Potwierdza to najwyższą jakość pojazdów Stadlera oraz profesjonalizm i zaangażowanie zespołu utrzymania technicznego.

Stadler dostarczył pojazdy i utrzymuje flotę operatora MTR Express. Szwedzi zamówili w Siedlcach sześć pociągów typu X74-Flirt. 21 marca 2015 r. na pokładzie czerwonego ekspresu powitano pierwszych pasażerów i od tego czasu firma serwisuje składy należące do MTR Express.

W Polsce eksploatowane są obecnie 54 jednostki typu Flirt wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach. Pojazdy jeżdżą w barwach Kolei Mazowieckich, Kolei Śląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz PKP Intercity. Dostępność składów, których utrzymanie prowadzi spółka Stadler Polska, także jest bardzo wysoka – na koniec IV kwartału 2016 roku w przypadku floty ŁKA wskaźnik dostępności wyniósł 99 procent, zaś w przypadku floty PKP Intercity 98 procent.

opr. JiC na podst inf. prasowej i foto: Stadler

Znajdź nas na Facebooku: www.facebook.com/MiastoPrzyjazne.Siedlce/

Zdjęcie: Tak wyglądają Flirty dostarczane Włochom