W czwartek, 10 grudnia w Siedlcach oficjalnie oddano do użytku zmodernizowaną i rozbudowaną siedzibę Komendy Miejskiej Policji. Koszt inwestycji, to ponad 16 mln zł. Zmodernizowana siedziba komendy, w której zatrudnionych jest 354 osób, zapewni większy komfort pracy funkcjonariuszom i pracownikom Policji, ale przede wszystkim stworzy odpowiednie warunki do przyjmowania i obsługi interesantów.
Podczas uroczystości, które rozpoczęły się o godz. 11.00 na nowym placu apelowym przed siedzibą Komendy przy ul. Starowiejskiej 66, Komendant Wojewódzki Policji zs. w Radomiu insp. Rafał Korczak oraz Komendant Miejski Policji w Siedlcach mł. insp. Marek Fałdowski podziękowali wszystkim, dzięki determinacji i wsparciu których projekt mógł być zrealizowany. Po powitaniu przybyłych na uroczystość gości, podczas swego wystąpienia Komendant Miejski Policji w Siedlcach powiedział m.in.:
"…zmodernizowana i rozbudowana siedziba KMP to nie tylko komfort pracy policjantów i pracowników Policji, nie tylko większe możliwości związane z nowoczesną infrastrukturą. To przede wszystkim lepsza jakość obsługi mieszkańców Siedlec i okolic, którzy z różnych względów mają kontakt z Policją i oczekują od niej wsparcia i skutecznej pomocy. Należy pamiętać, że do Komendy trafia wiele osób będących ofiarami przemocy i innych form przestępstw, po traumatycznych przeżyciach i z zachwianym poczuciem bezpieczeństwa. Komfort, jaki możemy im zapewnić podczas wykonywania niezbędnych czynności służbowych z ich udziałem z pewnością pomoże zniwelować traumę i stres oraz wzbudzić zaufanie do skuteczności działań Policji. Pomimo codziennego zaangażowania i niestrudzonej pracy policjantów, wciąż mamy jeszcze w tym zakresie wiele do zrobienia. Jestem przekonany, że ogromny nakład pracy i środków włożonych w tą inwestycję przyniesie wymierne korzyści, zarówno dla środowiska policyjnego, jak i mieszkańców miasta oraz powiatu. Nie mam wątpliwości, że w nowym otoczeniu tym bardziej podołamy wyzwaniom stawianym przed każdym z nas w codziennej służbie..."
Proces inwestycyjny został zaplanowany na lata 2013 – 2015 w ramach Programu Standaryzacji Komend i Komisariatów Policji. Głównym wykonawcą inwestycji było przedsiębiorstwo Budowlano Usługowo Handlowe AGAT Sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach, które zadanie wykonało w terminie zgodnie z dokumentacją techniczną i sztuka budowlaną. Koszt całości inwestycji to blisko 16 mln złotych. W zdecydowanej większości projekt finansowany był ze środków Budżetu Państwa oraz wsparł go finansowo Urząd Miasta w Siedlcach przekazując na ten cel blisko 3 mln złotych . Ponadto prawie 80 tys. złotych pozyskano z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do montażu zestawów solarnych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej.
Rozbudowa polegała na wybudowaniu 6 nowych budynków tj.:
1. Budynku łącznika, który składa się z 3 kondygnacji o łącznej powierzchni użytkowej1655 m² oraz kubaturze 4950 m³ wykonanego w technologii tradycyjnej. Na ostatniej kondygnacji znajduje się 6 stanowiskowa strzelnica. Ponadto w budynku łącznika znajdują się nowoczesne stanowisko kierowania, duża sala konferencyjna, siłowania i kilkanaście pomieszczeń biurowych. "Łącznik" połączył istniejące już budynki KMP oznaczone symbolami "A" i "B".
2. Budynku Stacji Obsługi Transportu, w której znajdują się myjnia oraz warsztat.
3. Budynku garażowego z 20 stanowiskami, z których 10 to stanowiska na depozyty.
4. Kojców dla 6 psów służbowych wraz z wybiegami.
5. 10 - cio stanowiskowej wiaty parkingowej dla pojazdów służbowych.
6. Wiaty na kontenery śmieciowe.
Modernizacja polegała na przeprowadzeniu kapitalnego remontu i termoizolacji istniejących już budynków KMP oznaczonych symbolami "A" i "B". Na terenie objętym inwestycją wokół KMP powstał duży parking ze 198 miejscami parkingowymi, wśród których znajdują się 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych rozmieszczone tuż przy wejściu do nowego budynku.
Uroczystość była również okazją do przekazania policjantom Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach 3 nowych radiowozów Opel Corsa, które znajdą się na wyposażeniu Komisariatów Policji w Skórcu, Mokobodach oraz I Rewiru Dzielnicowych KMP w Siedlcach. Ich głównymi użytkownikami będą dzielnicowi. Zakupienie nowych pojazdów możliwe było dzięki wsparciu finansowemu ze strony samorządów lokalnych, które pokryły 50 % wartości nowych pojazdów. W zakupie radiowozu dla Komisariatu Policji w Skórcu partycypowały Gminy Skórzec, Domanice, Wiśniew i Wodynie przekazując na ten cel po 5400 zł. 50 % wartości radiowozu dla Komisariatu Policji w Mokobodach pokryły Gminy Mokobody, Kotuń i Suchożebry przekazując policji po 7200 zł. Natomiast zakup radiowozu dla I Rewiru Dzielnicowych możliwy był dzięki wsparciu finansowemu Starostwa Powiatowego w Siedlcach, które przekazało Policji 21 500 zł.
Uroczystość swą obecnością i występami uświetniła Orkiestra Reprezentacyjna Policji pod batutą mł. insp. Janusza Trzepizura, a całość uroczystości prowadził podinsp. Wojciech Lewandowski z Wydziału Historii Policji i Edukacji Społecznej Gabinetu Komendanta Głównego Policji. Po uroczystości zaproszeni goście zwiedzili pomieszczenia komendy.
autor: podinsp. Jerzy Długosz
KMP w Siedlcach