Właśnie zakończyły się badania ankietowe dotyczące funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Pasażerowie wystawili firmie ocenę dobrą, wskazali również, że w Siedlcach dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie biletu czasowego.


Pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej, podczas prowadzonych badań preferencji podróżnych, dobrze ocenili jej funkcjonowanie. Spośród 1005 ankietowanych pasażerów autobusów MPK, 727 osób oceniło dobrze lub bardzo dobrze ogólną jakość usług komunikacji miejskiej. Najwyżej oceniono pracę kierowców. Pasażerowie dobrze oceniają czas jazdy autobusami oraz komfort podróży i informację na przystankach. Oceniano: jakość pracy kierowców, czas jazdy, częstotliwość kursowania, komfort podróży, poziom cen biletów, informację przystankową, ogólną jakość usług. Ciekawostką jest, że osoby, które nie posiadają uprawnień do ulgowych przejazdów wystawiły wyższe oceny we wszystkich kategoriach. Posiadacze biletów miesięcznych, a więc osoby korzystające często z komunikacji miejskiej, co zrozumiałe, byli bardziej surowi w ocenach, niż podróżujący z biletami jednorazowymi. Jednak i oni wysoko oceniają jakość świadczonych usług. 96 % badanych pasażerów nie ma zastrzeżeń do pracy kierowców MPK. Blisko 800 osób oceniło ich pracę dobrze lub bardzo dobrze. Ponad 60% pasażerów wysoko oceniło komfort podróży siedlecką komunikacją miejską. 74% badanych akceptuje obecne ceny biletów, wyrażając pogląd, że są one adekwatne do poziomu usługi. Pasażerowie wyrazili zainteresowanie wprowadzeniem biletu czasowego, umożliwiającego przesiadki w ramach jednego biletu. Obecnie prowadzona jest analiza szczegółowa danych, zlecona przez MPK i w niedługim czasie poznamy założenia oraz rekomendacje dotyczące optymalizacji rozkładu jazdy oraz oferty taryfowo - biletowej.