W Siedlcach oprócz prac związanych z modernizacją dworca kolejowego i budową tunelu pod torami realizowanych jest kilka innych inwestycji drogowych w tym bardzo ważna i oczekiwana przez mieszkańców przebudowa ulicy Janowskiej.
Właśnie zakończyła się budowa nowego odcinka ulicy Romanówka. W ramach tego zadania wybudowano ponad 150 metrów nowej jezdni, wykonano dodatkowe miejsca parkingowe, nowe chodniki po obu stronach ulicy. Inwestycja wymagała również budowy zjazdów, a także wykonania pełnej infrastruktury kanalizacyjnej. Biegnąca w stronę Zalewu Muchawka droga, jest bardzo ważna dla mieszkańców Siedleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej, bo pozwala dojechać do osiedla z dwóch stron miasta. Koszt tego zadania to ponad 400 tys. złotych.
Pełną parą idą prace budowlane na ulicy Janowskiej. Na zamkniętym dla ruchu odcinku pomiędzy ulicami Starowiejską i Faustyny Kowalskiej, układane są właśnie nowe chodniki i budowana jest ścieżka rowerowa. Kolejnym etapem prac będzie frezowanie starej nawierzchni i położenie nowego asfaltu. Przypomnijmy, że wartość tej inwestycji to ponad 9 mln zł z czego 7 mln 400 tys. zł to dofinansowanie ze środków unijnych. Warto również podkreślić, że wkład własny do tej kwoty miasto już zrealizowało, wykonując na swój koszt odcinek drogi od ul. Faustyny Kowalskiej do Kasztanowej.
Ciekawym przykładem inwestycji drogowej jest właśnie wybudowany kilkudziesięciometrowy odcinek ul. Grabowskiego. Ta inwestycja w całości została sfinansowane ze środków prywatnego inwestora. Obsługuje ona dojazd do posesji usytuowanych od ulicy Wojska Polskiego, a przy okazji służy innym mieszkańcom ul. Grabowskiego.
Ostatnie prace związane z zagospodarowaniem terenu trwają wzdłuż nowej ścieżki rowerowej biegnącej w ciągu ul. 3 Maja. Przypomnijmy, że ta inwestycja to zasługa Przedsiębiorstwa Energetycznego, które realizowało przebudowę usytuowanego tam kanału ciepłowniczego. W ramach odtworzenia nawierzchni, powstała ponad kilometrowa ścieżka rowerowa, którą bez przeszkód można przejechać od ul. Floriańskiej do Wiaduktu Garwolińskiego.
Najprawdopodobniej do końca czerwca, choć nie wykluczone że krócej, potrwa zamknięcie wiaduktu łukowskiego. Te utrudnienia związane są z trwającą od ubiegłego roku przebudową stacji kolejowej. Nowe perony, nowoczesna infrastruktura kolejowa, a także udogodnienia dla pasażerów PKP to nie jedyne korzyści. W ramach tej inwestycji powstaną również dwa tunele pod torami. Pierwszy na przedłużeniu ulicy Armii Krajowej przeznaczony będzie dla pieszych, drugi połączy ul. Kilińskiego ze Składową i będzie obsługiwał ruch pieszy i samochodowy. Właśnie trwają prace przy wykonywaniu konstrukcji nośnej tunelu od strony ul. Kilińskiego. Po zakończeniu prac przez kolej, miasto wybuduje infrastrukturę drogową w tunelu. Przewidywany termin realizacji tej inwestycji to koniec 2016 roku.