Strefa Płatnego Parkowania w Siedlcach funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 16:00.

W Strefie Płatnego Parkowania w Siedlcach obowiązują opłaty określone uchwałą Nr XXXIV/353/2021 Rady Miasta Siedlce z dnia 25 marca 2021 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Siedlce oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej oraz sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej (z późn. zm.).

Obowiązkiem kierowcy parkującego pojazd samochodowy na MP w SPP jest wniesienie opłaty za czas parkowania, przy czym opłata winna zostać wniesiona niezwłocznie po zaparkowaniu pojazdu.

Parkowanie jest dozwolone w wyznaczonych miejscach w obrębie pasa drogowego z wyłączeniem miejsc zastrzeżonych (koperty).

Kontrola opłat w Strefie Płatnego Parkowania jest realizowana przez kontrolerów Strefy Płatnego Parkowania. Kontrolerzy sprawdzają, czy za postój pojazdu samochodowego w obrębie strefy została uiszczona opłata poprzez weryfikację biletów z parkomatu lub zakupionych przez aplikację mobilną, abonamentów parkingowych Z, kart N, kart ZW oraz identyfikatorów S, za przednią szybą pojazdów.

Uwaga! Kontrolerzy nie są uprawnieni do pobierania jakichkolwiek opłat.



OPŁATA DODATKOWA

W przypadku stwierdzenia braku opłaty za parkowanie, kontrolerzy wystawiają zawiadomienie o obowiązku wniesienia opłaty dodatkowej (w wysokości 50 zł) i umieszczają je za wycieraczką pojazdu. Zawiadomienie jest ewidencjonowane w bazie danych i uzupełnione o dokumentację fotograficzną. Wystawienie zawiadomienia jest dla kierowcy informacją o obowiązku uiszczenia opłaty dodatkowej.

Opłatę należy uiścić w terminie 14 dni od daty wystawienia zawiadomienia przelewem na konto bankowe nr PL 82 1050 1953 1000 0023 6703 5181 z podaniem numeru zawiadomienia i nr rejestracyjnego pojazdu.

W przypadku wniesienia opłaty dodatkowej w dniu wystawienia zawiadomienia o obowiązku jej poniesienia bądź dnia następnego funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania, ulega ona pomniejszeniu i wynosi 30 zł.

Zniszczenie, zagubienie zawiadomienia nie zwalnia z obowiązku jej uiszczenia. W przypadku, kiedy nie została wniesiona opłata za parkowanie, natychmiast i automatycznie powstaje obowiązek wniesienia opłaty dodatkowej. Nie uiszczona w terminie opłata dodatkowa dochodzona będzie w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji.

Sprawy związane z parkowaniem pojazdów w Strefie Płatnego Parkowania w Siedlcach obsługuje Biuro Strefy Płatnego Parkowania od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 16:00, mieszczące się w budynku Urzędu Miasta Siedlce przy Skwerze Niepodległości 2 (tel. 25 794 39 22 lub 507 073 667).