Dodatkowe dwa tunele dla pieszych i samochodów, zupełnie nowe - przystosowane dla niepełnosprawnych perony, a także wiele udogodnień dla podróżnych – to wszystko czeka na Siedlczan już od połowy 2015 roku. Zanim jednak stacja PKP zostanie gruntownie zmodernizowana czekają nas utrudnienia.

W decydującą fazę wchodzą roboty modernizacyjne na dworcu kolejowym w Siedlcach. Jak podkreślają przedstawiciele PKP PLK to największa inwestycja w ponad 150 letniej historii siedleckiej kolei. Za prawie pół miliarda złotych realizowana jest przebudowa trzech stacji łukowskiej, międzyrzeckiej i właśnie Siedleckiej. Będzie zupełnie nowy system informacji pasażerskiej, całkowicie zmodernizowane perony, które zostaną podniesione, wymieniona będzie ich nawierzchnia, powstaną nowe wiaty i wiele innych udogodnień – mówi Michał Dutkiewicz rzecznik PKP PLK. Oprócz tego całkowitej modernizacji ulegną wiadukty kolejowe, na których zostaną wymienione elementy nośne, odrestaurowane będą filary i co najważniejsze dla pieszych, całkowitemu remontowi ulegną dotychczasowe przejścia. Zanim jednak inwestycja zostanie zrealizowana czeka nas szereg utrudnień, w postaci czasowych ograniczeń w ruchu na wiadukcie łukowskim i garwolińskim. I tak już w pierwszej połowie marca można się spodziewać ruchu wahadłowego na moście garwolińskim. Odbywał się on będzie od poniedziałku do piątku w godzinach 5.00 – 19.30. W weekendy i w ciągu nocy wiadukt będzie zamknięty. Żeby zminimalizować utrudnienia rozpoczęła się już budowa tymczasowej, technicznej drogi w tzw. karierze – która połączy ul. Łukasińskiego z ul. Kaczorowskiego. Dzięki niej bezkolizyjnie miniemy ul. Warszawską, a do centrum będzie można wjechać ul. Piaskową, która przeszła gruntowny remont. Ograniczeń na wiadukcie łukowskim można się spodziewać w maju i czerwcu, a organizacja ruchu będzie organizowana analogicznie jak na garwolińskim. O przebiegu prac i objazdach mieszkańcy będą informowani na bieżąco.