Komisja, po szczegółowej analizie zgłoszonych ofert i rozmowie z kandydatami, wyżej oceniła program i doświadczenie zawodowe Pana Adama Tarkowskiego.
Pan Adam Tarkowski przedstawił autorski program bieżącego funkcjonowania i rozwoju instytucji na lata 2025-2030, który spotkał się z wysoką oceną komisji konkursowej. Jego doświadczenie zawodowe, w tym wieloletnia praca na stanowiskach kierowniczych w instytucjach kultury, a także zaangażowanie w promocję i rozwój inicjatyw kulturalnych w regionie, stanowią gwarancję dynamicznego rozwoju CKiS.
Zgodnie z procedurą, Prezydent Miasta ma czas do 9 lutego 2025 roku na podjęcie ostatecznej decyzji w sprawie powołania Dyrektora Centrum Kultury i Sztuki im. Andrzeja Meżeryckiego Scena Teatralna Miasta Siedlce.
Adam Tarkowski jest siedlczaninem, wieloletnim animatorem kultury z doświadczeniem w zarządzaniu instytucją kultury. Począwszy od 2001 roku przez siedem lat związany był z Miejskim Ośrodkiem Kultury w Siedlcach, gdzie sprawował opiekę nad amatorskim ruchem artystycznym oraz był odpowiedzialny za organizację cyklicznych imprez kulturalnych m.in. Dni Siedlec, Zaduszek Jazzowych, cyklu Time for Jazz, Siedleckiej Fali Dźwięku, Miejskiego Festiwalu Twórczości Dziecięcej i Młodzieżowej, pokazów teatrów ulicznych „Pod niebem”, cyklu „Dobre Kino w Sojuszu” i wielu innych. Jest też współtwórcą Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Siedlcach. Od lat wspiera rozwój lokalnych inicjatyw kulturalnych. Realizował projekty związane z ekonomią społeczną i jest członkiem założycielem działającej do dziś Lokalnej Grupy Działania Ziemi Siedleckiej. Posiada doświadczenie w skutecznym pozyskiwaniu środków na działalność kulturalno-społeczną oraz w realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego czy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Priorytetem w jego pracy jest edukacja kulturalna oraz zaangażowanie młodzieży w aktywny udział w kulturze. Posiada doświadczenie w organizacji ogólnopolskich wydarzeń biznesowych, marketingowych i rozrywkowych.