Siedlce i Ostrołęka realizują wspólny projekt pod nazwą "Sprawny Urząd", dzięki niemu wiele czynności, które wcześniej trzeba było załatwiać bezpośrednio w urzędzie można wykonać drogą internetową bez wychodzenia z domu.
20 marca w Urzędzie Miasta Siedlce odbyła się konferencja poświęcona usługom jakie Miasto Siedlce świadczy w ramach projektu. Wzięli w niej udział prezydenci: Siedlec Wojciech Kudelski i Ostrołęki Janusz Kotowski, była również obecna Justyna Duszyńska, z Departamentu Informatyzacji w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji. Na konferencji wiele czasu poświęcono omówieniu nowoczesnych rozwiązań jakie wprowadzono w siedleckiej administracji, jednak najważniejsza była możliwość zaprezentowania wielu usług, które dziś mogą być świadczone drogą elektroniczną. A jest ich całkiem pokaźna ilość. W urzędzie miasta przy użyciu Internetu można załatwić min. sprawy związane ze złożeniem deklaracji podatkowych, pozyskać szereg odpisów i zaświadczeń, a także złożyć wnioski na niektóre zezwolenia jak np. na wykonanie zjazdu, usuniecie drzew, czy umieszczenie reklamy w pasie drogowym. Pełny katalog spraw znajdziemy na stronie internetowej miasta w zakładce E-PUAP. Żeby skorzystać z usług elektronicznych trzeba jednak w pierwszej kolejności założyć sobie tzw. profil zaufany. Aby go uzyskać należy założyć konto na stronie www.epuap.gov.pl. W tym celu należy wejść na stronę Urzędu Miasta Siedlce www.siedlce.pl, a następnie kliknąć w tekst "e – obsługa interesanta", lub wejść bezpośrednio na stronę www.epuap.gov.pl.Po założeniu konta na ePUAP należy wypełnić i wysłać wniosek o założenie profilu zaufanego. Kolejnym krokiem jest potwierdzenie tożsamości wnioskodawcy w Urzędzie Miasta Siedlce lub innym urzędzie pełniącym funkcję punktu potwierdzającego. Po dopełnieniu tej formalności będziemy mogli załatwić sprawy administracyjne przez Internet.
Jak podkreślała Justyna Duszyńska dyrektor departamentu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, wprowadzenie w Siedlcach projektu "Sprawny Urząd" to duży sukces samorządu. Pozwala on bowiem lepiej i sprawniej zarządzać miastem, ale przede wszystkim znacznie ułatwia mieszkańcom, korzystanie z usług administracji publicznej.