"Budowa Centrum Przesiadkowego w Siedlcach"
Miasto Siedlce w dniu 30.11.2017 r. podpisało Umowę o dofinansowanie projektu realizowanego w partnerstwie z Gminą Wiśniew oraz Gminą Zbuczyn pn: "Budowa Centrum Przesiadkowego w Siedlcach" współfinansowanego rzez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu IV "Przejście na gospodarkę niskoemisyjną", Działanie 4.3 "Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza", Poddziałanie 4.3.1 "Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej", Typ projektów: "Rozwój zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej"
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014 -2020.
Inwestycja jest projektem kompleksowym, integrującym trzy typy projektów:
• Budowa centrum przesiadkowego z uwzględnieniem systemu "Parkuj i Jedź"
• Budowa wydzielonych dróg dla rowerów w ramach infrastruktury centrum przesiadkowego
• Wprowadzenie systemu monitorowania ruchu wraz z informowaniem o aktualnej sytuacji ruchowej (ITS) wraz z infrastrukturą uzupełniającą (m.in. chodniki i miejsca parkingowe dla rowerów, miejsce obsługi podróżnych i in.) na obszarze zintegrowanego centrum przesiadkowego.
Głównym celem projektu jest poprawa jakości powietrza poprzez redukcję emisji zanieczyszczeń powodowanych przez zwiększony ruch drogowy.
Budowa zintegrowanego Centrum Przesiadkowego w Siedlcach stanowi rozwiązanie zidentyfikowanych problemów komunikacyjnych, a także środowiskowych, które dotyczą zarówno mieszkańców miasta, jak i subregionu.
Bezpośrednie cele działań:
• Zapewnienie większej ilości miejsc parkingowych w okolicach dworca kolejowego w Siedlcach.
• Ułatwienie dostępu do komunikacji autobusowej (publicznej i prywatnej) oraz kolejowej.
• Poprawa jakości obsługi pasażerów w Siedlcach.
• Dostarczenie podróżnym (w Siedlcach i na obszarze powiązanym) informacji w czasie rzeczywistym o ruchu autobusów zapewniających dojazd do Centrum Przesiadkowego.
• Redukcja przejazdów indywidualnymi środkami transportu na rzecz przejazdów transportem publicznym (efekt substytucji ruchu samochodowego).
• Ograniczenie negatywnego wpływu ruchu pojazdów na stan środowiska i komfort życia mieszkańców.
Projekt umożliwi osiągnięcie długofalowych efektów w postaci:
- Zapewnienie interoperacyjności różnych systemów transportowych,
- Zwiększenie mobilności mieszkańców subregionu siedleckiego,
- Poprawa stanu środowiska naturalnego w regionie.
Całkowita wartość projektu: 15 323 653,08 zł
Kwota dofinansowania funduszy europejskich: 11 507 345,30 zł
Beneficjent: Miasto Siedlce